Opowiedz na pytanie „co widzisz?

💡 Pewnie odpowiesz, że kropkę. To nic zaskakującego, bo zaiste ten znak interpunkcyjny to kropka. Jeśli jednak zapytalibyśmy przedszkolaka o to samo, odpowiedzi mogłoby być wiele: ziarenko piasku, kamyk, oko myszki, jeden z piegów ulubionej lalki, a może na przykład środek stokrotki. I to znakomity przykład myślenia dywergencyjnego, czyli rozbieżnego, które widzi wiele kreatywnych dróg rozwiązania danego problemu.

💡 Tę umiejętność ma każdy z nas, jednak najlepiej widoczna jest u dzieci, które nie myślą utartymi schematami, a ciekawość poznawcza, swoboda, radość z procesu twórczego, a nie efektu, wyobraźnia oraz świeża perspektywa sprawiają, że jest to dla nich najbardziej naturalna droga. Po co nam to myślenie, po co je rozwijać i przypominać sobie o jego istnieniu? Po to, aby wygenerować maksymalną ilość możliwych opcji, także tych nieprzeciętnych, które najpierw musimy odkryć i nazwać.

💡 W samym wyborze pomaga nam myślenie konwergencyjne, czyli zbieżne, które zbliża nas do rozwiązania problemu. Używając jednak tych dwóch sposobów myślenia do znalezienia rozwiązania, możemy mieć większą pewność, że będzie ono najlepsze z możliwych opcji, a nie jedyne.

A Ty co widzisz?

bądź z nami w kontakcie

Phone: 503 999 399
Email: kontakt@flowacademyft.pl